czwartek, 28 sierpnia 2014

Filmy gejowskie. Prolog.

Dlaczego blog 'Filmy gejowskie'?

Powody są dwa.
Po pierwsze, dostrzegam cały czas niezagospodarowaną przestrzeń informacji w Internecie. Podczas poszukiwań znalazłem głównie pasję, pytania i zaciekawienie tematem; mniej odpowiedzi. Istnieją strony i blogi, które dotykają bardzo szerokiej problematyki LGBT, są strony prezentujące to kino, natomiast brakuje mi osobistego opracowania problematyki kina gejowskiego. Tylko o nas. Dla nas. I dla ciekawskich.
Drugi powód jest błahy. Lubię kino. Lubię filmowe dyskusje. Jestem gejem. Z przenikania się tego zrodził się pomysł na bloga. To pomysł na dzielenie się tym, co odnalazłem w kinie i wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co jeszcze skrywa Dziesiąta Muza?   

Prawo do kina

Wysuwam postulat prawa do kina! Pół żartem, pół serio. Odbieram kino jak wynalazek, który przenosi do innej rzeczywistości. Choćby na dwie godziny. Filmy gejowskie przenoszą do świata queerowego – tak bardzo zróżnicowanego i skądinąd nam bliskiego. Chyba każdy gej miał/ma w swoim życiu moment, w którym chciał przenieść się do świata, który odpowie na jego problemy, który wzruszy. Chyba każdy zaplanował romantyczny, filmowy wieczór z partnerem i liczył na „inny” ekranowy pocałunek. Normalny. Właśnie o tę normalność idzie. Blog ma być zapisem refleksji, które wzbudzają branżowe filmy, a więc nie formą do ich recenzowania. Ale jego zadaniem ma być także, wskazanie i usystematyzowanie filmów na każdą okazję. Bo każdy zasługuje na kino. Nawet gej!

Szeroka skala

Przygotowując się do pisania bloga znalazłem dziesiątki tytułów (jeszcze wszystkich nie widziałem). Nigdy nie sądziłem, że jest aż tyle filmów branżowych! Jeśli dodać do tego organizowane festiwale (także polski), przyznawane nagrody, recenzje, opracowania naukowe okazuje się, że naprawdę jest o czym pisać! Dlatego zdecydowałem się jedynie na filmy gejowskie, a nie szeroko: LGBT. Mam nadzieję, że blog sprawdzi się jako pomoc do poszukiwań idealnego filmu na wieczór. Ale przede wszystkim wzbudzi ciekawość, dyskusję, zainteresuje refleksjami, które przychodzą na myśl podczas seansu.  To może być ciekawe...!

Już teraz zapraszam na stronę bloga na facebook.com:
https://www.facebook.com/filmy.gejowskie/timeline

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz